03 June 2014

TIPS HILANGKAN BAU HAPAK PADA PAKAIAN

Bau hapak pada pakaian kita memang tidak menyenangkan... Bayangkan kita memakai pakaian yang berbau hapak dan berjalan di shopping-shopping complex... Fuhhhh! Bau semerbak! Orang sekeliling sure akan pandang-pandang kat kita... Maluuuu nya... 

bau hapak

Bukan kita suka atau sengaja nak pakaian kita berbau hapak kan.. Pasti ada sebab-sebabnya.. Ada yang kata musim hujan, tak dapat nak sidai baju kat luar.. Ada plak yang kata, stay kat flat-flat atau apartment, balkoni tersembunyi, so sidai kain baju memang tak kena sinaran matahari pun.. Ada juga yang kata, bahan pencuci yang digunakan tak dapat menghilangkan bau hapak... Macam-macam alasan sebenarnya...


Terdapat pelbagai tips-tips untuk menghilangkan dan mengelakkan daripada pakaian kita berbau hapak
✔️ Elak merendam pakaian terlalu lama sebelum membasuhnya
✔️ Spin pakaian terlebih dahulu sebelum di sidai
✔️ Gunakan bahan pencuci yang ada Anti Bau Hapak
✔️ Gunakan Pelembut Pakaian tidak bertoksik
✔️ Letakkan pewangi di dalam almari pakaian 
✔️ Letakkan hirisan daun pandan didalam almari pakaian
✔️ Elakkan menyembur minyak wangi pada pakaian yang berbau hapak


Bagi saya, cara menghindari bau hapak ni pada pakaian kita ialah daripada bahan pencuci yang kita gunakan.. Sebelum ni, saya juga menghadapi masalah bau hapak pada pakaian yang telah di basuh.. Untuk atasinya, saya pernah cuba menggunakan minyak wangi, tetapi bau hapak tidak hilang malah baunya semakin tidak menyenangkan..  

Tips Hilnag bau hapak

Bermacam-macam bahan pencuci saya gunakan sehinggalah saya mencuba GET CLEAN™ Fresh Laundry Concentrate Powder dan Soft Fabric Concentrate daripada Shaklee. Pakaian saya tidak berbau hapak lagi walaupun pada musim hujan. Malah pakaian saya menjadi semakin bersih dan dan bau wangi.. Apatah lagi baju sekolah anak saya, memang putih berseri tanpa perlu menggunakan peluntur.


Mamamia sihat e-biz
Get Clean - Fresh Laundry

Mengapa saya telah memilih GET CLEAN™ Fresh Laundry  Concentrate Powder untuk mencuci pakaian saya sekeluarga
✔️ Ramuan semulajadi yang mesra alam
✔️ Hipoalergenik
✔️ Tanpa fosfat, borat dan nitrat
✔️ Tanpa bahan pewarna
✔️ Sesuai untuk semua jenis fabric
✔️ Tanpa klorin
✔️ Tanpa bahan kimia berbahaya
✔️ Berkesempatan tinggi
✔️ Menjadikan pakaian putih lebih putih dan pakaian berwarna lebih cerah berseri



Hilangkan bau hapak
Get Clean - Soft Fabric Concentrate

Begitu juga dengan GET CLEAN™ Soft Fabric Concentrate
✔️ Tidak bertoksik 
✔️ Mampu melembutkan pakaian dengan lebih banyak
✔️ Mengurangkan kedutan dan melembutkan kain
✔️ Mengurangkan statik berpaut
✔️ pH yang seimbang
✔️ Tanpa bahan kimia berbahaya
✔️ Berbau lembut dan semulajadi

Bahan pencuci dan pelembut pakaian yang kini menjadi pilihan kami sekeluarga.. Bukan saja mampu menghindarkan pakaian kita dari berbau hapak, tetapi mampu menghapuskan segala kuman dan kotoran yang ada pada pakaian kita... Bau tiada! Pakaian bersih! Kulit kita pun selamat dan sihat!.. 

Ingin mencuba set GET CLEAN™.. Boleh hubungi saya MiaDania Salleh di talian 014-6737104  (call/SMS/WhatsApp/WeChat). Penghantaran terus ke depan pintu rumah atau pejabat anda di seluruh Malaysia.. 



No comments: