14 June 2014

BAHAYA UBAT BATUK KEPADA KANAK-KANAK

Perlukah UBAT BATUK atau SELESEMA untuk Kanak-kanak?  

Keratan Majalah tentang Masalah Batuk, Selesema & Demam di kalangan Kanak-Kanak

Kanak-kanak yg kurang 2 tahun TIDAK digalakkan untuk mengambil antihistamine kerana fungsi organ yang belum berkembang dan belum matang sepenuhnya. Kesan buruk yang berlaku akibat pengambilan ubat batuk dan selesema ialah sawan, peningkatan kadar denyutan jantung, menurunkan paras kesedaran dan kematian mengejut. 

Kanak-kanak yang tidak sihat


Walaubagaimanapun, penggunaan ubat batuk untuk kanak-kanak berumur lebih 2 tahun tetap kurang digalakkan kerana demam, batuk atau selsema sering deisebabkan oleh jangkitan virus. Anak akan beransur pulih dengan sendiri berdasarkan ANTIBODI dan tidak perlu ubat-ubatan. Apa yang diperlukan oleh anak ialah rehat dan pengambilan air yang secukupnya. 

Namun, sebagai ibu bapa, perlu menanamkan konsep 'prevention is better than cure' kepada anak-anak, di mana memastikan si kecil dapat nutrisi yg secukupnya bagi menguatkan sistem imunasasi mereka. Jadi, saya sarankan kita mengambil MEAL SHAKES & OMEGA GUARD sebagai IKHTIAR untuk anak-anak kita kerap asma, selsema dan batuk.


Set Cadangan TERBAIK untuk Kanak-Kanak


Beberapa TESTIMONI membuktikan yang Meal Shakes & Omega Guard mampu membantu mengatasi masalah DEMAM. BATUK dan SELESEMA dikalangan kanak-kanak. Malah menjadikan tahap kesihatan kanak-kanak semakin baik.

 
Testimoni 1 - Pengambilan MealShake untuk atasi jangkitan Penyakit Kanak-kanak


Tertimoni 2 - MealShake bantu atasi masalah Asma


Sebagai ibubapa, kesihatan anak-anak sering menjadi keutamaan kita. Tak tau lah plak sekiranya anda tergolong sebagai ibubapa yang jenis tak kisah. Tapi rasanya selagi kita begelar ibu dan bapa, anak-anak tetap kita utamakan dari yang lain.. Jadi sayangkan anak jangan hanya ditangan-tangankan, berilah keperluan kesihatan untuk anak-anak kita.. Hubungi saya pada bila-bila masa jika anda sayangkan anak anda..




No comments: