11 January 2015

KALAU SAYA DAPAT 1 JUTA RM | BILA AKU KAYAAAAA...

Bila aku kayaaaaa... Bila aku kayaaaaa... Hari hari hari raya... hahahaha.. teringat pulak lagu Awie Rafael time nak buat entry kali ini.. Mana tidaknya, kalau saya dapat 1 JUTA... bukan jutaan rupiah tau, ringgit malaysia.. Fuyoooohhhh!! Kayooooooo kita.. Angan-angan yang pasti dan InsyaAllah akan menjadi kenyataan.. siapa yang tak nak 1 JUTAAAAA.. 

Kalau Saya Dapat 1 juta

Tipulah kalau ada yang cakap tak nak duit 1 juta.. Saya dah sah-sah dan confirmed nak juga 1 juta.. Kalau saya dapat 1 juta... Kalau saya dapat 1 juta.... Kalau saya dapat 1 juta... Apa yang saya akan buat kalau saya dapat 1 juta??.. Macam-macam saya nak buat ni kalau saya dapat 1 juta.. 

PERTAMA.. Kalau saya dapat 1 juta, saya nak realisasikan impian atau resolusi 2015 saya untuk membina sebuah rumah bagi keselesaaan keluarga saya.. 

Membina Rumah untuk kedua ibubapa saya

Kos pun takde lah banyak sangat dalam lebih kurang RM350,000.00 lengkap dengan perabot semualah... Sekurang-kurangnya saya dapat membuatkan ibubapa saya gembira dan menduduki rumah itu sebelum ajal menjemput.. InsyaAllah!


KEDUA... Kalau saya dapat 1 juta, saya akan membawa kedua ibubapa dan anak saya termasuk ahli keluarga yang rapat dengan saya menunaikan umrah.. Dengar-dengar kos menunaikan umrah dari travel agen dalam lebih kurang RM6,000.00 ke RM7,000.00 seorang.. 

Menunaikan Umrah bersama keluarga saya
So, kalau saya bawak ibubapa saya, anak saya, nenek saya, adik saya dua orang termasuk diri saya dalam 7 orang lah.. Kos anggaran untuk tujuh orang dalam RM49,000.00.. duit sejuta masih berbaki lagi kan.. hihihi..


KETIGA... Kalau saya dapat 1 juta, saya akan mendermakan sebanyak RM50,000.00 untuk pembinaan surau / masjid di kawasan penempatan di mana rumah kediaman keluarga saya akan di bina kelak. 
Menderma untuk pembinaan Masjid / Surau
Ini bukan saja memudahkan saya dan keluarga dalam menunaikan ibadah, tetapi juga menyenangkan seluruh masyarakat yang tinggal berhampiran untuk menunaikan ibadah.


KEEMPAT... Kalau saya dapat 1 juta, saya akan melunaskan semua hutang piutang saya dan juga hutang piutang ibubapa saya.. Pastinya saya akan bebas dari sebarang masalah kewangan. InsyaAllah! ini adalah salah satu resolusi 2015 saya iaitu bebas kewangan.

Bebas Kewangan

KELIMA... Kalau saya dapat 1 juta, saya akan membuka sebuah butik kesihatan dan kecantikan yang selama ini saya idam-idamkan.. Dalam butik tersebut saya akan sediakan pakaian-pakaian muslimah dan juga hijab-hijab terkini yang saya suka yang pastinya menjadi kegemaran ramai wanita-wanita di luar sana.. 

Membuka butik idaman saya
Of course butik saya akan menjadi tempat saya memperkembangkan lagi biz shaklee saya.. Semua ini akan memudahkan anda semua! 


KEENAM... Kalau saya dapat 1 juta, saya akan membeli beberapa bidang tanah untuk pelaburan jangka panjang dan masa depan saya sekeluarga.

KETUJUH... Kalau saya dapat 1 juta, saya akan memastikan anak tunggal perempuan saya mendapat pendidikan di sekolah yang terbaik di Sabah dan juga Malaysia. Saya juga akan menabung sebahagian dari 1 juta itu untuk masa depan anak saya. 

KELAPAN... Kalau saya dapat 1 juta, saya akan buat kenduri doa selamat dan meraihkan mereka yang tidak berkemampuan seperti anak-anak yatim dan juga orang-orang tua yang telah diabaikan oleh anak-anak mereka. 

KESEMBILAN... Kalau saya dapat 1 juta, saya akan melancong dan mengunjungi tempat-tempat menarik di serata dunia terutama nya di negara-negara eropah bersama ibu dan juga anak perempuan tunggal saya. 

Melancong ke negara europe bersama ibu dan anak saya

Itu kalau saya dapat 1 juta... Tapi saya memang berangan nak dapat 1 juta.. semua itu InsyaAllah akan kita kecapi jika kita tidak pernah putus berusaha dan momohon padaNya.. Tentu ada yang mengata saya ni kuat berangan! Ada saya kisah? Ini hanya 9 impian saya kalau saya dapat 1 juta.. 1 juta tu, macam-macam lagi saya boleh buat.. tapi cukup untuk yang 9 ini dulu la.. hihihi.. 


With Love, 
MamaMia

No comments: