26 January 2015

KENALI 6 NUTRISI PENTING MENENTANG JERAWAT

Jerawat oh jerawat! Pastinya ia amat merungsingkan diri kita terutamanya kaum perempuan.. Namun begitu masalah jerawat ini tidak boleh diambil mudah sama ada bagi wanita ataupun lelaki.. Sebiji jerawat yang tumbuh di wajah kita bagaikan satu tamparan hebat bukan?

Jerawat, atasi jerawat
6 Nutrisi Penting Menentang Jerawat

Tidak ada satu pun kajian yang dapat menyatakan kaitan yang tepat bahawa makanan tertentu mampu mencegah jerawat. Kebanyakkan pakar kulit masih bependapat bahawa kita masih mampu menhalang masalah kulit terutamanya jerawat dengan mengamalkan pemakanan atau diet yang sihat. Secara logiknya juga, pengambilan makanan yang seimbang memang menyumbang kepada kesihatan diri..

Berbalik kepada story asal kita, iaitu mencegah dan menentang jerawat... uuuuhhh! Saya benci Jerawat... pasal tu saya nak kita semua atasi maslah jerawat ini... Meh, kita berkenal-kenalan dengan 6 Nutrisi penting dalam menentang Jerawat yang tidak di jemput ni mencacatkan wajah kita..

KENALI 6 NUTRISI PENCEGAH JERAWAT


Vitamin A

Sumber makanan yang kaya dengan Vitamin A adalah minyak ikan, Ikan salmon, lobak merah, bayam dan brokoli.



Vitamin E dan C

Sumber makanan kaya dengan vitamin C adalah seperti Oren, Lemon, Limau gedang, betik, dan tomato. Manakala Vitamin E pula byk terkandung dlm Ubi kentang, kekacang, minyak zaitun, Avokado, brokoli dan sayuran hijau.

Zink

Sumber zink ada didalam daging, kacang badam, kacang brazil dan bijian gandum.

Asid Omega-3

Terdapat dalam Ikan salmon, Ikan sardin (bukan yg dlm tin tu ya), minyak bijian fleks, kacang walnut, bijian bunga matahari (kuaci) dan kacang badam.

Air

Pengambilan air yang cukup mampu membantu menyingkirkan toksin berlebihan dalam badan yang merupakan salah satu punca kulit kusam dan bermasalah. Air juga penting untuk menghalang process penuaan kulit yang terlalu awal.

Selenium

Makanan yang mengandungi selenium adalah bijian gandum, ikan tuna, salmon, Bawang putih, kacang brazil, telur dan beras perang.

Rasanya kita tidak akan termampu untuk mendapatkan 6 Nutrisi ini dari sumber2 makanan kita setiap hari. Mampukah kita untuk makan lobak merah dan Ikan salmon atau Ikan tuna setiap hari? Tapi tidak perlu risau kerana Shaklee telah menghasilkan supplemen dari sumber makanan SEMULADI ini untuk kita diantaranya..


✔️ Vita-E Complex



Vitamin E Complex



✔️ Sustained Release Vita-C Plus


Vitamin C Shaklee mampu atasi Jerawat



✔️ ESP Soy Protein Isolate Powder

ESP Shaklee kaya dengan Protein


Pelbagai cara dan produk telah anda cuba, tetapi jerawat masih juga suka menempek kat muka anda.. Mengapa tidak anda mencuba produk Shaklee? Jika telah ramai yang berjaya mengatasi masalah jerawat dengan produk kecantikan Shaklee, mengapa anda tidak?




Sekiranya anda sebarang khidmat nasihat tentang produk Shaklee, ingin mencuba dan mendapatkan produk Shaklee, ingin menjadi ahli Shaklee, ingin menambah pendapatan dengan Shaklee, bolehlah menghubungi saya Hasmiah @ Mia melalui SMS/WhatsApp 014-6737104 atau email ke hasmiah79@gmail.com. Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee di Kota Kinabalu, Sabah. Penghantaran PERCUMA seluruh Kota Kinabalu hanya untuk anda! 


With Love, 
MamaMia

No comments: