21 May 2014

BATUK, SELESEMA & DEMAM SUKA MENYERANG KANAK-KANAK

KENAPA ANAK SELALU BATUK, SELESEMA & DEMAM

Perkara yang cukup merisaukan setiap ibu ialah apabila si manja mereka kerap demam, selesema & batuk. Ramai juga rakan-rakan saya selalu mengadu mengenai anak mereka yang kerap sangat tidak sihat. Lagi-lagi bagi ibu-ibu yang bekerja seperti saya. Sudah semestinya anak akan dihantar ke nurseri. Macam-macamlah mereka cakap mengenai kebersihan nurseri & faktor kanak-kanak di nurseri yang tidak sihat juga tetap di hantar ke nurseri.

Shaklee Kota Kinabalu


Hal ini telah menjadi lumrah kehidupan, memang sukar untuk kita memastikan apa akan jadi lepas ini. Oleh itu, it's in your hands...so bagi kita yang sudah mengetahui keadaan persekitaran sekarang perlulah sentiasa sedar & peka untuk menanganinya... Kita sebagai ibubapa perlu ambil tahu agar kerisauan kita dapat dikurangkan.

 
KENAPA ANAK SELALU DEMAM????

Demam ialah satu cara badan kita melawan jangkitan. Makrofaj iaitu sel "pembersih" dalam badan kita sentiasa dalam keadaan berkawal. Apabila mereka menemui sesuatu yang asing – seperti virus, bakteria atau fungus – mereka akan membersihkannya sebanyak yang mungkin.

Mamamia sihat E-Biz

Pada masa yang sama, mereka akan meminta bantuan, memberi isyarat kepada otak untuk meningkatkan suhu badan. Haba akan secara langsung membunuh beberapa jenis bakteria. Ini juga akan meningkatkan penghasilan sel darah putih dan bahan kimia yang membunuh kuman.

Bayi selalu demam selepas menerima imunisasi; demam juga boleh diikuti dengan selesema, flu, sakit tekak, jangkitan telinga, penyakit respiratori (seperti pneumonia), penyakit virus dan jangkitan saluran urinari.


PERKARA YANG SANGAT MERISAUKAN IBU BILA....
  • Anak sering demam, selsema, batuk yang lambat nak baik
  • Anak yang terdedah dengan jangkitan Penyakit Tangan,Kuku dan Mulut (HFM Disease) bila berada di nursery
  • Anak yang tak mahu makan nasi langsung, nak susu je pagi petang siang malam
  • Anak yang nampak tak bertenaga, kurus, meragam, menangis
  • Anak yang kadang-kadang sembelit, dah 2, 3 hari tak membuang
  • Anak yang selalu dibawa ke klinik kerana demam, selsema dan batuk

BILA ANAK SAKIT IBU PULA....
  • Ibu terpaksa ambil cuti rehat kerana menjaga anak yang sakit
  • Ibu terpaksa tinggalkan juga anak kat taska kerana dah banyak cuti diambil
  • Ibu terpaksa bergilir-gilir dengan bapa ambil cuti menjaga anak yang sakit
  • Ibu terpaksa mintak nenek tolong jagakan
  • Ibu rasa tertekan dan tak dapat tumpukan perhatian kepada kerja
  • Ibu boleh jadi "singa" bila diri sendiri, anak dan rumah tangga tak terurus kerana menjaga anak yang sakit


Supplement Shaklee membantu mengatasinya....

NutriFeron

Merupakan penemuan terhebat dalam bidang IMMUNOLOGI yang merupakan satu2nya Interferon semulajadi didunia. Mampu mengimbangi respon alergi Persekitaran dan pencemaran udara, melindungi dengan berkesan daripada virus, mikrob, termasuk selesema, flu, batuk, alergi, inflamasi dan influenza.
Pengedar Shaklee Kota Kinabalu.

Amat digalakan pengambilan bagi kanak-kanak dan juga golongan dewasa yang kerap mengalami batuk, selesema mahupun flu. 

Cegah Batuk, Pengedar Shaklee Kota Kinabalu


MealShake

MealShake Shaklee dihasilkan berperisa Vanilla disyorkan kepada kanak2 yang sering demam atau mempunyai antibdy yang lemah. Bagi Ibubapa yang mempunyai anak yang kerap sakit bolehlah mencuba menberikan MealShake untuk anak mereka. Amat sesuai untuk kanak-kanak berumur satu tahun  keatas

Atasi masalah kerap demam



Bagaimana Mendapatkan Supplement-Supplement Shaklee?

Anda boleh diperolehi dari semua pengedar Sah Shaklee yang berhampiran atau hubungi saya MiaDania Salleh, SID 962719 melalui Phone/SMS/WhatsApp: 014-6737104 untuk dapatkan konsultasi dan tips pengambilan MealShake. Pembelian Mealshake daripada saya membolehkan anda mendapatkan lagi bermacam2 info terbaik tentang nya..


Mamamia Sihat E-Biz


No comments: