26 May 2014

Pengedar Shaklee Kota Kinabalu, Lahad Datu, Tawau, Sabah : MENGUATKAN DAYA TAHAN TUBUH KANAK-KANAK

Sebagai seorang ibu kepada seorang anak perempuan yang baru berusia 7 tahun, saya sangat-sangat cerewet dalam memilih dan memberikan apa jua keperluannya. Tidak kiralah dari segi pemakaian, pemakanan, pendidikan dan kesihatan. Semua akan saya teliti kerana saya mahukan semua yang terbaik untuknya...

Anak Mama Sayang (Dania Mairisya @ Caca)

Namanya juga kanak-kanak kan, pergerakan terlalu aktif, kita jaga dan perhati selalu pun kalau malang tu tak berbau, semua boleh terjadi sekelip mata. Macam tula yang terjadi dekat anak perempuan saya seorang ni.. Entah bagaimana dia boleh tergelincir didalam bilik air dan kepala terkena bucu pintu bilik air.. Kena kat kepala plak tu... Oh tidakkk... 

Jantung ni macam terhenti sekejap bila dapat call dari rumah bagitau yang anak saya di klinik dirawat kerana kepala berdarah akibat terkena bucu pintu bilik air.. Kepala tu! Sebut saja luka atau perdarahan bahagian kepala, tentu kita dah rasa seram sejuk. Apatah lagi bila menimpa kat anak kita yer tak..

Laju je saya sampai Klinik tempat anak saya dirawat, saya masuk je terus dalam bilik emergency tu.. Tengok-tengok makbapak saya dah kat dalam menemani cucu kesayangan nya. Siapa lagi, anak saya lah.. Masa tu doktor dah siap cukur dah rambut dibahagian luka di kepala anak saya tu.. Darah masih keluar tau.. Anak saya takya cakaplah memang menangis, lagi-lagi bila nampak saya.. Airmata saya ni pun laju keluar... Sedih tau! 

Adalah juga dalam lima ke enam jahitan di kepala anak saya tu.. Doktor cuma bagitau kena jagalah takut jahitan terbuka dan terkena jangkitan.. Tangisan anak saya dah reda dah bila dah sampai rumah.. Tapi tidak sampai sejam gitu, dia dah boleh ketawa-ketawa siap boleh menari geleng-geleng kepala tengok chanel astro 611... Ishhh! Biar betul budak seorang ni? Tak sakit ke kepala tu berjahit... 

Meal Shake

Syukur Alhamdulillah.. Dalam tempoh tidak sampai seminggu anak saya dah recover.. Saya cuba bawa dia ke klinik untuk check keadaan kepala & jahitan tu.. Just untuk pastikan tiada kesan-kesan yang tidak baik.. Doktor sendiri pun suprise tengok, cepatnya! Menurutnya kebanyakan kes-kes begini mengambil masa 2-4minggu untuk recover.. 

Bila saya fikir-fikir balik, ehhhh anak saya ni kan mengamalkan pengambilan Meal Shake Shaklee sebelum incident jatuh di bilik air tu... Tidak penah miss pun meminumnya setiap hari...  Selain tu anak saya juga mengamalkan pengambilan supplement Chewable VitaC Plus... Wah!!! Mungkin kah kerana mengamalkan kedua-dua supplement ni membuatkan anak saya cepat recover?
Meal Shake

Jawapan saya "YA"... Kini saya percaya dan yakin dengan mengamalkan pengambilan MealShake dan Chewable VitaC plus secara konsisten untuk anak saya dapat membantu menguatkan daya tahan tubuhnya... Buktinya! Kepala dah bocor berdarah, dia cuma menangis sekali saja semasa proses jahitan di klinik.. Selepas tu, anak saya back to normal, tak macam budak sakit pun...

Anak Mama Sayang (Dania Mairisya @ Caca)
Mama proud of you my dear! Mama luv u much! Thank you Allah! Thank you Shaklee!.. Now you show me the easy way to take care of my daughter... Wang ringgit tidak dapat membeli kesihatan dan kecerian anak saya.. Apalah sangat nilai pelaburan wang ringgit kita dibanding kesihatan anak kita!.. 

Untuk ibubapa diluar sana...  Untuk ibubapa yang hanya sayangkan anak-anak.. saya sangat-sangat menyarankan untuk memberikan MealShake dan Chewable VitaC Plus kepada anak-anak seawal usia 1tahun... Mana nak dapatkannya? Bole menghubungi saya di talian 014-6737104 (call/SMS/WhatsApp/WeChat/Telegram) atau email ke hasmiah79@gmail.com.. Penghantaran terus ke hadapan pintu rumah anda seluruh Malaysia.




No comments: