11 August 2014

Pengedar Shaklee Sepanggar, Kota Kinabalu : BENARKAH PERUT BUNCIT TANDA BAHAGIA?

PERUT BUNCIT TANDA AWAL PENYAKIT ATAU BAHAGIA?


Ada di antara kita mengalami masalah begini? Perut Buncit!.. Ini lah perkara yang paling buat kita runsing kalau dah mula banyak makan..tak suka tau!..tak mau perut buncit!



Pengedar Shaklee Kota Kinabalu
Perut Buncit juga merupakan punca penyakit
Perut buncit ni bukan hanya berlaku pada kaum lelaki je.. Kita orang perempuan pun mudah mengalaminya terutama ibu2 yang pernah bersalin macam saya nih...kalau tak dijaga dengan betul memang mudah perut ni maju kehadapan sesuka hati dia... katakan TIDAK pada BUNCITTT...
Kat bawah ni artikel yang saya pernah terbaca...so saya nak kongsikan bersama di sini...

Bagi kita yang masih bujang dan masih mempunyai perut yang kempis (terutamanya lelaki yang aktif), jangan sangka keadaan ini akan berkekalan. Anda pasti perasan bahawa bagi kebanyakkan lelaki, perut yang kempis itu pasti akan berisi dan membuncit selepas berkahwin.

1. Tanda BAHAGIA
Ramai orang kerap bergurau dengan mengatakan perut buncit ini tanda bahagia atau tanda kemewahan tetapi yang pastinya perut buncit telah terbukti secara saintifik berkait rapat dengan banyak masalah kesihatan termasuklah masalah jantung. Lemak yang terkumpul di perut boleh termasuk dalam kumpulan lemak viseral, iaitu lemak dalam organ-organ dalaman badan termasuklah hati, jantung dan sebagainya.

2. Ukur LILIT
Semakin buncit perut menandakan seseorang itu semakin tidak sihat. Ukuran lilit yang ideal bagi kaum lelaki ialah 90 sentimeter dan bagi wanita ialah 80 sentimeter.Ukuran ini perlu dilakukan oleh pengamal perubatan atau mereka yang mengetahui teknik ukuran tersebut. Pergilah berjumpa dengan doktor atau jururawat bagi mendapatkan ukuran lilit perut anda.

Pengedar Shaklee Sabah
Ukur Lilit Perut mampu kesan penyakit
Perut buncit merupakan kriteria utama sebelum seseorang itu dilabelkan mendapat sindrom metabolik yang berkait rapat dengan penyakit2 seperti kencing manis, hipertensi, masalah jantung dan sebagainya.


3. Cara Hidup SIHAT
Tidak ada cara selain menjaga pemakanan yang baik dan memerlukan senaman secara konsisten bagi mengatasi masalah perut buncit. Mungkin cara sedutan lemak atau liposuction boleh dilakukan tetapi kesannya adalah tidak berkekalan jika tidak mengamalkan cara hidup yang sihat. Semoga kita sama-sama berazam agar perut kita tidak buncit dan seterusnya mendapat kesihatan yang berkekalan.

saya nak kurus, pengedar shaklee sabah
Masalah Perut Buncit Mampu membuat kita STRES

Bagi saya..apapun yang dikatakan....sebenarnya ia bergantung kepada bagaimana kita mengawal cara pemakanan kita. Apa yang sering saya amalkan contohnya...
  • Jangan makan dengan banyak..kecuali kalau kita lapar sangat
  • Saya memang minum minuman berais tapi kurang la, saya lebih suka minum dengan air panas/suam
  • Jangan mandi selepas makan
  • Jangan tidur selepas makan dan jangan makan selepas bangun tidur ~ Saya jarang makan malam...tapi kkdg2 tu makan la kalau lapar sgt lagi2 klu mak saya masak sedap2.. hahaha.. Bagi saya makan malam ni penyumbang utama kepada perut buncit. Lebih baik makan waktu petang dan jangan makan selepas pukul 7...
  • Saya amalkan makan pagi yang ringgan, kalau tidak, confirm time unch yang berat.. dan bila lapar makan la biskut/roti/buah waktu petang...
  • Jangan minum air banyak pada waktu malam.
Dan yang paling utama...JANGAN sesekali biarkan perut kita kosong...tak mau nanti penyakit yang tak diundang plak yang datang...Senaman pun penting, berjalan kaki dari rumah ke kedai pun kira senaman jugak apa.. Mengemas rumah atau apa sajalah activiti yang boleh mengeluarkan peluh...

Satu lagi... LAST... LAST
Pengambilan Supplement pun penting tau.. tapi kita kena tau pilih supplement yang sesuai.. Macam saya ambik supplement #Lecithin, #Alfalfa, #HerbLax dan #Omega Guard setiap hari... Badan pun terasa ringan, tidak risau pun kalau terlebih makan...  Masalah SEMBELIT?? confirm dah takde... yang ada kulit kita makin cantik la plak..  

Pengedar Shaklee Sabah
Set Buang Lemak TERLARIS


Pengedar Shaklee Sabah
Salah Satu Set TERBAIK hapuskan LEMAK

Siapa kata MAHAL? Semua mampu milik yang mengikut budget kita jer pun.. Tapi kalau nak lagi murah senang je, join & register jadi member Shaklee.. Confirm dapat harga MURAH..

slimming set murah, pengedar shaklee sabah
Set BUDGET Penurunan Berat Badan TERLARIS

So, kalau ada yang berminat tu, just PM me ya.. Special FREE secret info will give to uuuooollsss. Hasil gerenti ManTOP! Hubungi saya MiaDania Salleh di talian 014-6737104, tapi kalau malu-malu tu bolehlah  email saya ke hasmiah79@gmail.com.


No comments: