04 August 2014

Pengedar Shaklee Sepanggar, Kota Kinabalu : BAHAYA EKZEMA PADA WANITA



EKZEMA DAN KEHIDUPAN WANITA

Ekzema boleh menyerang sesiapa sahaja, tidak mengira umur atau jantina. Ekzema turut menganggu kualiti hidup dan kesejahteraan emosi pesakit terutamanya wanita.

Untuk maklumat lebih lanjut, sila rujuk Jadual berikut:-

Katergori Tahap Penyakit Ekzema
Tanda-Tanda Pada Kulit
Kesan Ke Atas Kualiti Hidup dan Kesejahteraan Psikososial Jelas
Tiada Ekzema
(Ekzema Tidak Aktif)
Kulit biasa, tiada bukti eczema – kulit tidak merah / kering
Tidak memberi gangguan kepada kualiti hidup
Ringan
Kulit kelihatan kering, kadang-kadang terasa gatal (mungkin kulit nampak kemerah-merahan sedikit)
Sedikit gangguan kepada aktiviti harian, tidur dan kesejahteraan psikososial.
Sederhana
Kulit kelihatan kering, kerap terasa gatal, kemerahan, mungkin terdapat kesan luka, penebalan kulit dan perubahan warna kulit menjadi gelap (hiperpigmentasi)
Gangguan sederhana terhadap aktiviti harian dan kesejahteraan psikososial, kerap terganggu tidur
Teruk
Melibatka kawasan kulit yang meluas, kulit kelihatan kering, gatal yang berterusan, kemerahan, mungkin terdapat kesan luka, penebalan kulit yang meluas, pendarahan, berair, kulit merekah dan perubahan warna kulit menjadi gelap (hiperpigmentasi)
Gangguan yang teruk pada aktiviti harian dan kesejahteraan psikososial, tidak dapat tidur pada setiap malam

Wanita pada kebiasaannya lebih sensitive terhadap paras rupa mereka. Ada sesetengah pesakit wanita mungkin berasa malu dan berasa tertekan disebabkan oleh perubahan pada kulit mereka terutamanya eczema yang menyerang pada kawasan yang senang dilihat seperti pada bahagian tangan, muka, leher dan sebagainya.

Pengedar Shaklee Kota Kinabalu
Ekzema pada bahagian wajah yang menakutkan Wanita
Mereka akan merasa rendah diri dan takut untuk bersosial keranna berpendapat kulit mereka tidak menarik. Walaupun eczema TIDAK BOLEH BERJANGKIT melalui sentuhan, sesetengah orang mungkin tidak mempunyai pengetahuan yang mendalam mengenai penyakit eczema.

Pengedar Shaklee Sabah
Ekzema yang sering berlaku pada Wanita, menghadkan aktiviti harian
Ada wanita mungkin berpendapat penyakit eczema boleh berjangkit melalui sentuhan dan ini menyebabkan mereka segan bersalaman atau berhubung secara rapat dengan seseorang. Selain daripada itu, sekiranya pesakit mengalami eczema pada tahap teruk dan mengalami kegatalan yang keterlaluan, mereka mungkin tidak dapat tidur lena pada waktu malam dan ini boleh memberi kesan negative pada mutu kerja pesakit.



PELUANG UNTUK SEMBUH

Pesakit Ekzema biasanya datang berulang-ulang kali. Pesakit mungkin mengalami serangan eczema yang teruk dan setelah mendapat rawatan, pesakit eczema bertambah baik dan dapat dikawal.

Walau bagaimanapun, pesakit masih mempunyai kemungkinan untuk mendapat serangan yang teruk pada masa hadapan sekiranya pesakit terdedah kepada factor-faktor pencetus eczema seperti alahan makanan, debu-debu dan sebagainya.

Adalah ama sukar bagi mengatasinya dengan keadaan persekitaran kita yang semakin tercemar ini. Tetapi tidak salah jika kita mencuba pelbagai cara alternatif untuk mengurangkan penyakit ekzema ini. Contohnya seperti dengan pengambilan supplement-supplement dan losyen.

1. GLA Complex - Supplement dari sumber semulajadi yang terbukti mampu membantu dalam mengurangkan penyakit ekzema
pengedar Shaklee Kota Kinabalu
Gla Complex Shaklee


2. Herbal Blend Lotion - Terhasil daripada bahan semulajadi yang mampu menghilangkan parut dan mengurangkan rasa gatal pada kulit kesan daripada ekzema.

Pengedar Shaklee Kota Kinabalu Sabah
Herbal Blend Lotion



Bersama-sama kita menjaga kesihatan diri dan keluarga kita dengan produk semulajadi yang sememangnya lebih baik berbanding yang lain. Hubungi saya Mia Dania Salleh SID 962719 untuk mendapatkannya di seluruh Sabah. Call/SMS/WhatsApp: 014-6737104.

Pengedar Shaklee Sepanggar, Kota Kinabalu



No comments: