05 April 2014

CEGAH PENUAAN SECARA SEMULAJADI

KENALI KULIT KITA...

Apa yang Terjadi Pada Kulit Ketika Kita Semakin Berusia?

 
Kekuatan dan kelenturan kulit ditentukan oleh protein kolagen & elastin. Ketika terjadi penuaan, kedua serat ini akan mengalami kemerosotan. Tanda-tanda penuaan akibat melambatnya proses regenerasi tubuh yang semulajadi akan kelihatan pada usia sekitar 25 tahun, dimana pergantian sel tua oleh sel yang baru mula merosot. 

Kolagen Shaklee

Pada usia 30 tahun akan mula muncul kedutan halus yang pertama. Selanjutnya proses penuaan semakin dipercepat pada usia sekitar 45 tahun, yang kelihatan dengan adanya perubahan hormonal dan proses lainnya yang menyebabkan kulit mula menipis. Proses penuaan menimbulkan sejumlah perubahan fungsi pada kulit.

Pemaparan radiasi ultraviolet (sinar matahari) yang berlebihan boleh mempercepat kerosakan kolagen dan elastin kulit. Akibatnya kulit menjadi berkedut, kering, kasar, kendur dan timbul bintik-bintik hitam (jeragat). Inilah yang disebut dengan penuaan kulit semulajadi. Seseorang yang mengalaminya akan kelihatan lebih tua dari umurnya. 

Colagen

 Ada beberapa perkara yang boleh kita lakukan untuk mencegah terjadinya penuaan ini
  • Hindari daripada pancaran sinar matahari (langsung mahupun tidak langsung), terutama antara jam 10.00 - 15.00. Jika keadaan memaksa kitauntuk berada di bawah sinar matahari langsung, maka gunakanlah pakaian yang melindungi tubuh (seluar panjang, kemeja berlengan panjang atau topi lebar).
  • Jika harus berada di bawah sinar matahari selama lebih dari 20 minit, maka kita perlu menggunakan losyen tabir suria dengan SPF 15 atau lebih. Bahkan meskipun cuaca mendung, kita harus tetap menggunakan pelindung tabir suria kerana 80% dari sinar ultraviolet tetap akan sampai ke tanah.

Bagaimana untuk membuatkan kita sentiasa kelihatan awet Muda? 
Perlukah kita melakukan Pembedahan plastik untuk kelihatan muda?  

Apa itu Collagen Powder?
Untuk rasa lebih sihat, kulit lebih muda menawan

awet  muda 

Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan

awet muda shaklee

Tujuh bahan utamanya termasuk, ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerangkerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran.

muda dengan shaklee

Shaklee Collagen Powder mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda. Setiap hidangan dipek di dalam satu uncang untuk memudahkan anda menggunakannya secara segera pada bila-bila masa dan di mana saja.

Ingin mendapatkan Shaklee Colagen Powder?
Hubungi saya

MiaDania
Call/SMS/WhatsApp: 014-6737104
Email: hasmiah79@gmail.com
https://www.facebook.com/pages/Mamamia-Sihat-E-Biz 

No comments: