27 December 2014

BAHAYA SEMBELIT DI KALANGAN WANITA HAMIL | KENALI PUNCA DAN CARA MUDAH MENGATASI SEMBELIT

Bahaya sembelit di kalangan wanita terutamanya wanita hamil pada trimester pertama atau tiga bulan pertama kehamilan adalah gejala biasa yang tidak harus di pandang mudah. Kesukaran membuang air besar atau sembelit yang dialami oleh sesetengah wanita hamil yang mana hanya dapat membuang air besar sekali dalam tempoh tiga hari atau hanya sekali seminggu.

Bahaya Sembelit Di Kalangan Wanita Hamil

Mengapa masalah sembelit ini berlaku terhadap wanita hamil? Sembelit ketika hamil berlaku akibat daripada peningkatan hormon progestoron yang menyebabkan pengerakkan otot ke usus menjadi kurang effektif. Ini secara tidak langsung mengakibatkan berlakunya sembelit di kalangan wanita hamil.

Ada yang mengatakan pengambilan suplemen zat besi juga turut menyumbang kepada berlakunya sembelit pada wanita hamil. Namun, itu tidak bermakna ibu hamil harus menghentikan pengambilan suplemen tersebut. Ini kerana pengambilan zat besi adalah penting untuk  membawa oksigen di dalam darah sepanjang kehamilan.

Oleh itu, berikut beberapa tip bagi mengatasi masalah sembelit atau kesukaran membuang air besar dikalangan wanita hamil :-
  • Amalkan meminum air sekurang-kurangnya 6-8 gelas sehari bagi membantu pencernaan dan melembutkan najis agar mudah untuk membuang air besar
  • Banyakkan pengambilan makanan yang mengandungi serat tinggi seperti buah-buahan dan sayuran untuk membantu melancarkan proses pencernaan
  • Kerap melakukan aktiviti senanman ringan seperti berjalan kaki

Bagaimana Shaklee Membantu Mengatasi Masalah Sembelit Bagi Wanita Hamil


Semeblit Ibu Hamil
OsteMatrix Shaklee


Kelebihan Pengambilan Ostematrix bagi Wanita Hamil

  • mengatasi kebas-kebas, kekejangan otot, sakit sendi malah membantu mengatasi masalah sembelit.
  • membina dan memelihara kesihatan dan kekuatan tulang dan gigi
    memelihara fungsi saraf
  • memelihara fungsi membran sel & enzim
  • pengecutan otot
  • menghalang pembekuan darah
    menggalakkan tidur yang lena dan mengurangkan stress
  • memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik

Tahukah Anda Tentang OsteMatrix?


1 Tablet Ostematrix = Segelas Susu = 80 Biji Buah Badam


Biarkan TESTIMONI Ibu Hamil Berbicara Tentang OsteMatrix

Testimoni Ibu Hamil yang mengamalkan pengambilan Ostematrix untuk atasi masalah sembelit

Mencuba suplemen yang dihasilkan dari sumber semulajadi amatlah digalakkan. Ianya bukanlah ubat, tetapi makanan tambahan untuk kesihatan kita. So, apa tunggu lagi? Ibu-Ibu hamil yang kini menghadapi masalah sembelit tidak perlu gusar..


 OsteMatrix


Sekiranya anda memerlukan sebarang khidmat nasihat tentang produk Shaklee, ingin mencuba dan mendapatkan produk Shaklee, ingin menjadi ahli Shaklee, ingin menambah pendapatan dengan Shaklee, bolehlah menghubungi saya Hasmiah @ Mia melalui SMS/WhatsApp 014-6737104 atau email ke hasmiah79@gmail.com. Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee di Kota Kinabalu, Sabah. Penghantaran PERCUMA seluruh Kota Kinabalu hanya untuk anda! 


With Love, 
MamaMia

No comments: