09 December 2014

KENALI VITAMIN E | APA ITU VITAMIN E

Sempena bulan promosi Vitamin E ni.. Apa kata kita berkenal-kenalan dengan Vitamin E ni dulu.. Tak kenal maka tak cinta, bila dah kenal nanti mesti akan jatuh cinta.. Kenali Vitamin E ni dulu.. 


Kenali Apa itu Vitamin E


Vitamin E adalah vitamin larut lemak yang terkenal dengan sifat antioksidan. Ia telah menikmati reputasi untuk mencegah kesan-kesan penuaan pada kulit penyembuhan parut, dan tisu parut, dan menghalang kerosakan kepada badan daripada radikal bebas - merupakan hasil sampingan daripada cuba badan kita untuk berurusan dengan racun dan bahan pencemar dalam persekitaran hari ini.

Sebagai satu antioksidan, vitamin E menyediakan beberapa perlindungan terhadap penyakit jantung, aterosklerosis, kanser, penyakit radang seperti arthritis dan kesan penuaan lain. Dalam persiapan semasa, ia dikatakan untuk membantu memadam kedutan dan menggalakkan kulit yang sihat dan rambut. Dalaman diambil sebagai makanan tambahan, vitamin E membantu mencegah penyakit jantung, menipis darah dan membantu mengurangkan kesan yang merbahaya pelbagai syarat daripada pendedahan cahaya matahari untuk terapi hormon gantian.


Apa itu Vitamin E

Vitamin E bertindak sebagai antioksidan, mencegah kerosakan yang dilakukan oleh pengoksidaan nutrien dan bahan kimia lain dalam badan. Khususnya, nampaknya untuk mengelakkan kerosakan kepada mata dari degenerasi makular berkaitan umur, mengurangkan risiko penyakit jantung dan membantu mencegah kanser tertentu.

Vitamin E Complex

Kajian telah menunjukkan, misalnya, bahawa pesakit dengan aterosklerosis yang mengambil suplemen vitamin E menunjukkan ketara kurang plak membina dalam sel mereka daripada yang dalam kumpulan kawalan yang mengambil plasebo.

Antioksidan seperti Vitamin E adalah sebahagian besar daripada sistem imun badan. Mereka menyediakan perlindungan terhadap penyakit dan syarat-syarat yang dikaitkan dengan penuaan dengan menghalang radikal bebas daripada merosakkan sel-sel kulit, mata, hati, jantung dan lain-lain organ-organ badan.

Gejala Kekurangan Vitamin E

Tanda-tanda kekurangan vitamin E termasuk kelemahan otot, kehilangan jisim otot, pergerakan mata yang tidak normal, penglihatan, dan gaya berjalan tak mantap. Dalam kes-kes yang lebih teruk, kekurangan vitamin E boleh menjejaskan fungsi hati dan buah pinggang. Kekurangan vitamin E telah dikaitkan dengan keguguran siri dan penghantaran pramatang di kalangan wanita hamil.


Manfaat kesihatan Vitamin E

  • Mencegah tersumbat arteri yang menyumbang kepada penyakit jantung
  • Boleh mengurangkan risiko kematian akibat strok di kalangan wanita selepas menopaus
  • Boleh mengurangkan risiko strok di kalangan orang yang menjalani rawatan untuk aterosklerosis
  • Merencat pertumbuhan sel-sel kanser dalam kanser yang dikaitkan dengan punca hormon (iaitu, kanser prostat, kanser payudara)
  • Mengurangkan sensitiviti kepada cahaya matahari dalam photodermatitis
  • Boleh mencegah osteoartritis, dan sangat berguna untuk melegakan kesakitan dan rawatan radang sendi
  • Meningkatkan prestasi kognitif pada pesakit dengan penyakit Alzheimer, dan diambil dengan Vitamin C, boleh mencegah perkembangan penyakit Alzheimer
  • Membantu mencegah kesan jangka panjang menopaus, dan merupakan pilihan yang terbaik untuk mengurangkan hot flashes pada wanita
  • Melindungi daripada katarak dan degenerasi makular berkaitan umur
  • Membantu kawalan gula darah dan paras kolesterol pada orang yang menghidap diabetes jenis 2, dan boleh membantu mencegah kerosakan kepada mata dan saraf yang dikaitkan dengan diabetes
  • Melambatkan kesan penuaan
  • Meningkatkan kelajuan menyembuhkan luka
  • Merendahkan tekanan darahMengurangkan parut dari luka dan kecederaan
  • Melambatkan perkembangan penyakit Parkinson
  • Membantu dalam merawat lupus

Kenali Apa iti Vitamin E
Dianatara sebab mengapa Vitamin E Shaklee jadi pilihan ramai

Kesan sampingan yang mungkin bagi Vitamin E

Dos yang tinggi Vitamin E boleh menyebabkan loya, muntah, berdebar-debar, cirit-birit jantung, dan meningkatkan kecenderungan untuk berdarah. Orang yang mengambil pencair darah warfarin dan lain-lain harus berunding dengan doktor sebelum mengambil dos Vitamin E. Vitamin E yang tinggi boleh menghalang penggunaan bahan kimia penting di dalam ubat-ubatan anti-psikotik dan harus digunakan dengan berhati-hati oleh orang-orang yang mengambil ubat anti-psikotik.

Ringkasan

Sifat-sifat antioksidan vitamin E menjadikan salah satu bahan yang paling berharga dalam rejimen untuk menambah nutrisi dan membantu mencegah penyakit. Kerana doktor mengesyorkan bahawa vitamin E diambil dengan selenium dan vitamin dalam keluarga B kompleks, kami mengesyorkan bahawa vitamin E perlu diambil dalam satu formula kesihatan tambahan seperti Jumlah Baki Produk Asli dari XTEND-Life. Jumlah Baki diformulasikan khusus untuk menawarkan faedah lebih daripada 70 nutrien yang berbeza digabungkan dalam formula sinergi seimbang untuk memberi manfaat kepada kesihatan.

 Vitamin E Complex


Sekiranya anda memerlukan sebarang khidmat nasihat tentang produk Shaklee, ingin mencuba dan mendapatkan produk Shaklee, ingin menjadi ahli Shaklee, ingin menambah pendapatan dengan Shaklee, bolehlah menghubungi saya Hasmiah @ Mia melalui SMS/WhatsApp 014-6737103 atau demail ke hasmiah79@gmail.com. Saya merupakan Pengedar Shaklee di Kota Kinabalu, Sabah. Penghantaran PERCUMA diseluruh Kota Kinabalu hanya untuk anda!


With Love,
MamaMia

No comments: