14 December 2014

MANFAAT ANTI OKSIDA UNTUK KESIHATAN | VITAMIN E KAYA DENGAN ANTI OKSIDA

Apa itu anti oksida? Anti Oksida merupakan zat yang diperlukan oleh tubuh yang secara tidak langsung dapat memperlahankan proses penuaan tubuh.. Benarkah? Di dalam tubuh manusia terdapat radikal bebas yang juga merupakan salah satu proses pembentukan tenaga. Pada jumlah tertentu, radikal bebas diperlukan agar dapat membantu sel darah putih untuk menghancurkan atau memakan kuman yang masuk ke dalam tubuh.

Vitamina E Kaya Dengan Anti Oksida
Manfaat Anti Oksida untuk kesihatan tubuh

Namun sekiranya keadaan radikal bebas dalam tubuh terlalu banyak, maka radikal bebas akan merosakan keadaan tubuh. Peningkatan radikal bebas yang berlebihan ini akan mempercepatkan proses penuaan.

Selain mencegah penuaan, anti oksida juga dikatakan mampu mencegah daripada membiaknya sel kanser payudara pada wanita. Anti Oksida seperti flavonoida, glikosida, dan polifenol juga mampu mencegah penyakit Alzheimer dan kardiovaskular (penyakit jantung dan pembuluh darah).

Dua Cara dalam mendapatkan Anti Oksida

  1. Dari luar tubuh (eksogen) dengan cara melalui makanan dan minuman yang mengandungi vitamin C, E, atau betakaroten, dan
  2. Dari dalam tubuh (endogen), yakni dengan enzim superoksida dismutase (SOD), glutation peroksidase (GSH Px), perxidasi, dan katalase yang diproduksi oleh tubuh sebagai anti oksida.

Berdasarkan penelitian, mengamalkan anti oksida secara berlebihan (dari makanan maupun suplemen) dapat meningkatkan risiko penyakit hati. Ini bermakna anti oksida yang berlebihan juga adalah tidak baik untuk kesihatan.

Manfaat Anti Oksida untuk Kesihatan

  1. Mengambil anti oksida yang cukup melalui makanan sangat penting untuk menjaga kesihatan secara keseluruhan. Anti oksida diyakini mampu mencegah berbagai jenis Kanser
  2. Anti oksida penting untuk memperkuat sistem kekebalan tubuh sehingga mencegah tubuh dari terkena jangkitan virus dan bakteria
  3. Alasan paling popular mengapa anti oksida disukai oleh banyak orang adalah kerana manfaatnya sebagai salah satu anti-penuaan.
  4. Anti oksida mencegah proses penuaan sel-sel tubuh sehingga membuat fungsi tubuh tetap terjaga dengan baik.
  5. Anti Oksida membantu mencegah penyakit jantung dan meminimakan proses oksidasi kolesterol.
  6. Selain bermanfaat untuk jantung, anti oksida juga efektif mencegah gangguan mata seperti degenerasi makula dan glaukoma.
  7. Anti oksida juga mampu memberikan perlindungan terhadap sistem saraf pusat.

Vitamin E Shaklee Kaya dengan Anti Oksida



Sebagai satu antioksidan, vitamin E menyediakan beberapa perlindungan terhadap penyakit jantung, aterosklerosis, kanser, penyakit radang seperti arthritis dan kesan penuaan lain. Dalam persiapan semasa, ia dikatakan untuk membantu memadam kedutan dan menggalakkan kulit yang sihat dan rambut. Dalaman diambil sebagai makanan tambahan, vitamin E membantu mencegah penyakit jantung, menipis darah dan membantu mengurangkan kesan yang merbahaya pelbagai syarat daripada pendedahan cahaya matahari untuk terapi hormon gantian.


Apa itu Vitamin E

Vitamin E bertindak sebagai antioksidan, mencegah kerosakan yang dilakukan oleh pengoksidaan nutrien dan bahan kimia lain dalam badan. Khususnya, nampaknya untuk mengelakkan kerosakan kepada mata dari degenerasi makular berkaitan umur, mengurangkan risiko penyakit jantung dan membantu mencegah kanser tertentu.


Kenali Vitamin E Complex

Kajian telah menunjukkan, misalnya, bahawa pesakit dengan aterosklerosis yang mengambil suplemen vitamin E menunjukkan ketara kurang plak membina dalam sel mereka daripada yang dalam kumpulan kawalan yang mengambil plasebo.

Anti oksida seperti Vitamin E adalah sebahagian besar daripada sistem imun badan. Mereka menyediakan perlindungan terhadap penyakit dan syarat-syarat yang dikaitkan dengan penuaan dengan menghalang radikal bebas daripada merosakkan sel-sel kulit, mata, hati, jantung dan lain-lain organ-organ badan.


Jika anda inginkan anti oksida yang terbaik untuk tubah anda, Vitamin E Shaklee ada jawapannya. Jangan tunggu lama-lama, bulan Disember ini harga yang ditawarkan memang menarik tertarik dan murah daripada yang biasa. Dapatkan segera tau!

 Vitamin E Anti Oksida

Sekiranya anda memerlukan sebarang khidmat nasihat tentang produk Shaklee, ingin mencuba dan mendapatkan produk Shaklee, ingin menjadi ahli Shaklee, ingin menambah pendapatan dengan Shaklee, bolehlah menghubungi saya Hasmiah @ Mia melalui SMS/WhatsApp 014-6737104 atau email ke hasmiah79@gmail.com. Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee di Kota Kinabalu, Sabah. Penghantaran PERCUMA seluruh Kota Kinabalu hanya untuk anda! 


With Love, 
MamaMia

No comments: