19 December 2014

VITAMIN C BUKAN SEKADAR VITAMIN CANTIK | PENTINGNYA VITAMIN C DALAM BADAN

Asal sebut Vitamin C mesti kita fikir tentang nak  C aje.. apa itu C? Of Course la Cantik.. betul ke tidak?  Ramai diantara kita yang mengamalkan pengambilan Vitamin C, tetapi tidak ramai yang tahu kandungan Vitamin C yang terbaik untuk badan kita. Vitamin C bukan sekadar Vitamin Cantik je tau.. Kebanyakkan kita mudah terikut-ikut bila tengok seseorang tu mengamalkan Vitamin C kelihatan sihat dan cantik.. Apa lagi, kita pun nak juga..  

Vitamin C bukan sekadar untuk cantik
Vitamin C Bukan Sekadar Vitamin Cantik

Jom kita ketahui tentang Vitamin C Shaklee, best ever suplemen yang saya dah cuba.. Kalau nak tahu sebiji Vitamin C Shaklee mengandungi 500mg vitamin C dan ianya dirembeskan secara perlahan-lahan dalam badan mengikut keperluan badan kita tadi. Ini sangat bagus kerana vitamin C bersifat larut air dan ianya mudah dihapuskan dalam keadaan tertentu contohnya jika kita stress, berhadapan dengan cuaca panas dan banyak lagi. 

Namun, apabila kita demam dan selesema, dinasihatkan agar kita mengambil dua biji vitamin C sekaligus pada waktu pagi, tengahari dan sebiji waktu malam. Selain itu vitamin C itu digalakkan agar dipatah dua sebelum ditelan. Untuk apa ya? Ianya untuk memastikan vitamin C itu merembeskan kesemuanya vitamin C 500mg. Ini kerana semasa kita sakit badan kita memerlukan vitamin C pada kadar yang lebih tinggi dari biasa.

Sekilas fakta, Shaklee Sustained Release Vita-C 500mg was the first sustained-release vitamin C supplement to use all-natural plant gums and waxes to release pure, protection vitamin C gently and continuously. It's made from all natural vitamin C sources (citrus fruits).. Wah! berbahasa orang putih pulak kita ya... Rasa-rasanya semua faham gak kan..


Pentingnya Vitamin C Dalam Badan 

  • Membantu meningkatkan tahap sistem pertahanan badan 
  • Kesihatan tulang, gusi, gigi serta juga struktur am badan
  • Membantu memulihkan resdung dan bersin pada waktu pagi
  • Membantu dalam proses pemulihan kudis dan luka
  • Membina kalogen untuk kulit yang sihat
  • Bertindak melindungi sel dlm serangan antioksidan
  • Meningkatkan penyerapan zat besi
  • Pastinya untuk kulit yang sihat, cerah dan cantik

So, bila dah tau tentang Vitamin C Shaklee ni, tak kan nak tengok jer kot.. Meh lah cuba untuk kesihatan badan kita juga..



Sekiranya anda memerlukan sebarang khidmat nasihat tentang produk Shaklee, ingin mencuba dan mendapatkan produk Shaklee, ingin menjadi ahli Shaklee, ingin menambah pendapatan dengan Shaklee, bolehlah menghubungi saya Hasmiah @ Mia melalui SMS/WhatsApp 014-6737104 atau email ke hasmiah79@gmail.com. Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee di Kota Kinabalu, Sabah. Penghantaran PERCUMA seluruh Kota Kinabalu hanya untuk anda! 


With Love, 
MamaMia

No comments: