30 October 2014

Pengedar Shaklee Sepanggar, Kota Kinabalu, Sabah | MANFAAT IKAN UNTUK PERTUMBUHAN SEL OTAK KANAK-KANAK

Ikan adalah sejenis haiwan atau binatang buruan laut yang halal dan merupakan salah satu sumber makanan yang mempunyai banyak manfaat untuk kita manusia (untuk dinikmati kelazatannya). 

Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud "Ia (air laut) airnya suci lagi menyucikan, bangkainya (ikan dan seumpanya) adalah halal dimakan" (Riwayat Abu Daud no.83)

Manfaat Ikan Untuk Pertumbuhan Sel Otak Kanak-Kanak
Diantara Ikan yang mengandungi Omega-3

Khasiat yang terkandung dalam Ikan adalah menyihatkan badan kerana  ia merupakan salah satu sumber bahan makanan yang mengandungi pelbagai jenis nutrisi. Ikan mengandungi Omega-3 yang mana Omega-3 ini dapat membantu mengatasi beban penderita penyakit asma, penyakit kulit, komplikasi diabetes dan juga kanser payudara.

Bahkan, pertumbuhan sel otak manusia sangat bengantung pada kadar Omega-3 yang diambil sejak bayi berada di dalam kandungan ibunya sehinggalah lahir dan usianya lima tahun. Sehingga waktu itu, pengambilan Omega-3 yang mencukupi akan membantu kanak-kanak membesar dengan potensi kecedasan maksimun.

Justeru, ibu-ibu hamil perlu mengambil ikan sebagai sumber makanan dalam jumlah yang cukup sehinggaa bayinya lahir. Setelah bayi lahir dan mampu makan bubur nasi, perkenalkan ikan dalam setiap hidangan makanannya sehingga usianya meningkat.

Secara umumnya kita ketahui bahawa di dalam minyak ikan ada asid lemak tidak tepu Omega-3 terutama yang disebut eikosapentaenoat (EPA) dan dokosaheksaenoat (DHA) yang mampu membantu dalam perkembangan dan pertubuhan sel otak. Secara tidak langsung memberikan kecerdasan otak kepada kanak-kanak. 

Kajian turut mendapati bahawa kanak-kanak yang suka makan ikan jarang mendapat penyakit asma kerana kandungan Omega-3. Dengan itu, kita seharusnya mengalakkan anak-anak kita mengambil Ikan sebagai makanan utama berbanding yang lain bagi perkembangan sel otak mereka.

Namun begitu, mampukah kita menyediakan makanan seperti ikan kerisi atau pun salmon yang mengandungi asid lemak Omega-3 kepada anak kita setiap hari? Mungkin ada diantara ibubapa yang mampu, tetapi adakah anak-anak kita tidak jemu dengan makanan yang sama dihidangkan untuk mereka setiap hari? 


Bagaimana Shaklee Membantu dalam Menyediakan Makanan Tambahan yang Kaya dengan Omega-3

Kini kebanyakkan pengusaha kilang menggunakan penyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan, akan tetapi kaedah ini bukan hanya memusnahkan nutrien, malah tidak boleh menapis kandungan logam yang bakal membahayakan kesihatan kita.

Minyak Ikan Terbaik Dunia
Omega Guard Shaklee 

Shaklee nyata berbeza kerana ianya menggunakan kaedah untratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini untuk menghasilkan Omega Guard yang penuh dengan 7 jenis asid lemak Omega-3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi. 

Omega Guard Shaklee dihasilkan melalui proses penyulingan proprietari tiga molekul untuk mengekstrak asid lemak Omega-3 yang paling tulen dan paling semulajadi sementara menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan PCB. Ini membuatkan Omega Guard Shaklee mengandungi Minyak Ikan Terbaik Di Dunia.

Kecerdasan Otak Kanak-kanak
Keratan Akhbar Tentang Minyak Ikan dalam membantu kecerdasan Kanak-kanak

Hanya dengan memberikan anak kita satu softgel kapsul Omega Guard setiap hari mampu meningkatkan pertumbuhan sel otak dan juga kecerdasan minda mereka. Malah, ianya juga mampu membantu meningkatkan sistem imum kanak-kanak sepaya mereka sentiasa sihat dan cergas serta bebas melakukan aktiviti riadah disekolah mahupun dirumah.


With Love, 
MamaMia

No comments: