01 October 2014

YA ALLAH... AKU JATUH CINTA LAGI

Jatuh Cinta? Adakah Aku Jatuh Cinta Lagi?? Oh kini imanku tergugat oleh kehebatannya! Namun, ia telah membuatakan diriku semakin dekat pada Allah.. Kini, pintu hatiku telah terbuka luas untuknya.

Mungkinkah aku jatuh cinta lagi
Ya Allah, Aku Jatuh Cinta Lagi..

Setiap hari setiap saat aku seperti terpukau... kata orang tua-tua samakin angau.. Maklumlah orang kalau dah jatuh cinta, semua indah belaka! betul ke tidak? Cinta ku padanya bukan lagi Cinta Biasa, macam lagu Datuk CT la plak.. Hatiku betul-betul elah terikat dengannya.

Jangan ingat aku ni gatal la plak! Dah lumrah sebagai manusia, memang kita tak dapt lari dari Jatuh Cinta.. sama seperti aku, cuma manusia biasa, perasaan itu pasti ada... Wah2 bermadah berhelah plak aku malam ni, tak pasal-pasal tajuk lagu Ziana Zain pun termasuk sama.

Kalau nak tau, aku dah Jatuh Cinta pada Dunia Shaklee... dari produk, group biz shaklee, leader-leader shaklee, malah dengan syarikat shaklee tu pun aku dah Jatuh Cinta... Hebat sungguh penangan cinta Shaklee ini pada diriku.

Bermula dengan SID biasa kini aku dah mengorak dua anak tangga dalam sembilan rank Shaklee.. Masa mula-mula join end June 2013 tu memang takde niat langsung untuk buat biz.. hanya semata-mata sebagai pengguna yang inginkan produk Shaklee dengan harga murah.. itupun untuk mak yang mengidap penyakit darah tinggi dan kolesterol.

Melihat kesembuhan mak mengamalkan produk-produk Shaklee, akhirnya saya turut mencubanya.. nak tau produk apa yang first saya cuba? tunggu entry yang seterusnya ya.. sekarang ni nak story why am in love with shaklee. 

Dari hari ke hari... Minggu ke minggu.. Bulan ke bulan.. rasa kecintaan terhadap dunia shaklee semakin subur dan berkembang.. banyak yang telah ku pelajari sejak bergelar SID.. aku mendapat semakin ramai saudara, tidak kira bangsa dan agama.. kami berkongsi banyak perkara tentang kehidupan bukan hanya tentang Shaklee.. walaupun hanya di alam maya, kami seperti sudah kenal lama.. ini benar-benar membuatkan ku Jatuh Cinta!

Bukan itu saja, mengenali dunia shaklee, aku kini mampu meraih sedikit pendapatan sampingan 3 hingga 4 angka setiap bulan.. Adakah aku harus ke hulu ke hilir membawa produk shaklee untuk di jual??? Tidak sama sekali.. Hanya dengan sharing di media sosial seperti Facebook, FB Pages, Instagram dan blog, aku berhaasil menjalankan biz part time shaklee dan meraih side income.. pastinya ini telah menambahkan rasa cintaku pada shaklee.

Tetapi apa yang benar-benar membuatkan aku Jatuh Cinta pada Shaklee adalah kehebatan produk-produknya yang belum pernah ku temui pada produk lain.. Bila kita dah cuba produknya, kita akan lagi Jatuh Cinta padanya.. Percayalah!.. Malah, setiap bulan pihak shaklee pasti akan mengadakakan promosi-promosi bagi salah satu produknya.. Ini memboleh ku dan juga SID lain mendapatkan produknya dengan harga murah.. Rasa-rasanya tidak pernah dibuat oleh mana-mana syarikat MLM lain yer tak?

Orang lain dok kecoh pasal harga minyak naik, of course will affected harga barangan lain.. TETAPI tidak dengan Shaklee.. Harga produk nya still maintain, siap ada promosi lagi.. kira murah la plak! mana tidak aku JATUH CINTA tahap ultraman dah ngn Shaklee ni... Anda ingin Jatuh Cinta seperti saya, meh cuba produk shaklee... pasti rasa Cinta itu akan hadir dengan sendirinya. 


With Love,
MamaMia


No comments: