04 October 2014

TESTIMONI HANGAT!! ATASI MASALAH KULIT SENSITIF DALAM 5 HARI..

Saya memang terlalu cerewet dan selective dalam memilih produk kesihatan dan kecantikan kulit.. Pengalaman lalu membuatkan saya berhati-hati... Bukannya apa, kulit saya ni sangat-sangatlah sensetif.. Boleh dikatakan sensetif tahap kritikal lah jugak.. Pantang tersilap makan ke terpakai produk entah apa-apa, gerenti ruam-ruam ke bintik-bintik merah kalah jerawat timbul kat muka.

Ishhhhh.. memang menakutkan... lagi-lagi saya ni berkulit gelap, kalau dah ditambah dengan ruam dan bintik kat muka..Allah saja yang tahu camana rupa bentuk nya... huhuhu... Namun saya terpaksa jela terima kalau timbul lagi.. Sampaikan saya pernah berjumpa dengan doktor pakar kulit kat Damai Specialist semata-mata untuk mengetahui punca sebenar masalah kulit saya ni.

Akhirnya, saya sedih tau bila doktor tu bagitau yang saya ni mengalami masalah alargik! Bukan saja alergik, tetapi ada enzema plak tu... dugaan betul lah kalau kita dah berusia ni.. Doktor siap bagi satu list panjang senarai makanan yang saya tak boleh makan... Mak oiiiii, biat betul!! Saya tengok list tu pun macam tak percaya.. saya kena jadi vegetarian la plak.

Doktor tak bagi saya ambik supplement tau!! Katanya saya mungkin alergik pada supplement Shaklee tu... Adoiiiii... lagi la saya pening.. Tetapi memandangkan saya ni jenis keras kepala, susah nak follow sangat cakap orang.. saya still consume gak produk Shaklee.. dan biasa ambik supplement, so kalau tak ambik rasa macam ada yang kurang.. kuat betul penangan suppleement Shaklee ni kat diri saya.

Ingin dijadikan cerita, ahad lepas family saya buat makan-makan kat rumah... pendek kata macam-macam ada... saya plak jenis suka makan, apalagi semua saya ngapppp jela masuk mulut.. sedap apa!! Malangnya tak sampai sejam selepas itu... jeng... jeng... jeng... kulit badan dan muka saya terus terasa gatal dan ditumbuhi bintik-bintik kecil berwarna merah... Ohhhhh tidakkkkkkk!

Mula-mula tengok kulit dah macam tu memanglah la saya cuak.. risau... rasa nak nangis pun ada.. saya mengucap panjang dan tenangkan diri.... Otak ligat fikir macam-macam... TING!!! Idea pun datang... saya ambik ESP, bancuh dengan air sejuk terus tempek kat muka... Biarlah muka ni macam hantu cina kapur, janji hilang rasa gatal & kesan alergik kat muka tu.

Alhamdulillah.. tidak sampai pun 5 hari mengamalkan pemakaian masker menggunakan ESP berturut-turut setiap malam.. Akhirnya ruam-ruam dan bintik-bintik merah kat muka saya semakin pudar...  Bukan hanya bermasker, saya turut minum ESP setiap hari... ini perkara WAJIBBB tau.

Inilah hasil tak mendengar cakap doktor... 


5 hari masalah kulit dapat diatasi
Testimoni Kulit Sensetif dengan ESP

Memang betullah apa yang leader-leader Shaklee saya penah bagitau.. bukan mudah nak buat sales Shaklee kalau kita tak rasa.. We try it first, then we feel it.. After that we will love it, then only we can share and sell it... Nampak macam susah, tapi bila kita suka dengan apa yang kita buat, takde yang mustahilkan

Sebenarnya banyak lagi manfaat ESP Shaklee ni, nanti akan saya sharekan... Tip Special menanti anda semua. 

Ini kisah saya dan kulit sensetif dan juga ESP... terima kasih Shaklee! 


With Love,
MamaMia

No comments: