02 November 2014

KEDAI MAKAN BEST | SRI REZEKI CORNER INANAM, MENGGATAL

Sri Rezeki Corner salah satu kedai makan peberet yang wajib singgah setiap kali ke Inanam atau ke Menggatal.. Makanannya memang sedap dan menepati citarasa semua, paling penting menepati citarasa saya laa.

Makanan yang paling tip top di Sri Rezeki Corner ni tidak lain tidak bukan tentunya Soto, kira the best Soto in town tau!.. Bukan itu saja, Rojak dan Nasi Lalap nya juga sedap, sekali rasa pasti kita nak lagi.. Kalau tak percaya boleh datang dan try sendiri betul ke tidak apa yang saya bagitau ni.

Setiap hujung minggu tak sah rasanya kalau tidak berkunjung ke Sri Rezeki Corner ni. Anak saya kalau bawa ke sini tak lain tak bukan ordernya Nasi Lalap jer, walaupun sambalnya tu pedas tetap juga dimakannya... sampai meleleh-leleh hingus pun bukan penghalang baginya, hahaha.. kena standby tisulah time makan Nasi Lalap ni.

Kalau saya pulak, sah-sahlah makan Rojak nya.. memang sedap! banyak-banyak kedai makan ke restoran saya masuk kat area Kota Kinabalu ni, Rojak di Sri Rezeki Corner ni juga yang mampu menambat selera tekak saya.. kuah kacang rojaknya tu yang rasa lain dari yang lain.. sampaikan satu office saya, bila kitorang cakap nak makan rojak, laju je mulut sebut Sri Rezeki Corner.

Pelanggan kat Sri Rezeki Corner ni bukan hanya melayu dan bumiputera saya, malah kaum cina, india malahan saya pernah terserempak dengan pelanggan Mat & Minah Saleh juga makan kat sini.. Kedang-kadang bila kita datang time makan tengahari di Sri Rezeki Corner ni, tempat makan semua dah full.. kena tunggu pulak orang lain habis makan dulu, baru turn kita. 

Baru-baru ni Sri Rezeki Corner dah buka cawangan baru di area CKS Menggatal, lagi dekat dengan tempat saya bekerja, tempat parking kereta pun senang sikit berbanding di Inanam. Mentang-mentang dah dekat, apalagi saya siap boleh sarapan Soto Ayam ooo, tak pernah-pernah saya buat sebelum ni.. Bila habis waktu kerja pulak, saya tapau Nasi Lalap untuk anak saya makan malam.. abis maknya malas nak masak.. hihihi.

Orang kata bila kita makan benda yang sama setiap hari kita akan jadi muak.. Tetapi makan makanan di Sri Rezeki Corner tidak pernah membuatkan saya muak... kalau boleh nak makan hari-hari pun takpe.. Yang bestnya harga makanan di Sri Rezeki Corner ni sangat-sangat berpatutan berbanding kedai makan yang lain.. Harga memang setanding dengan kelazatan makanan!.. Dalam dompet ada RM10 pun dah kira cukup sangat-sangat, silap haribulan ada balance lagi.. Murah tidak? 

Bila story pasal makanan di Sri Rezeki Corner ni confirm buat saya jadi lapar.. kepala otak pulak terbayang-bayang semua makanan yang ada.. OMG! jap lagi nak bawa anak saya @ Caca keluar makan di Sri Rezeki Corner.. So, bagi yang belum pernah try test makan di Sri Rezeki Corner, you should try it.. bagi yang baru berkunjung dan akan berkunjung ke Kota Kinabalu ni, wajib makan di kedai Sri Rezeki Corner. Oklah.. nanti ada kedai makan best lagi kita story ya..


With Love,
MamaMia

No comments: