21 November 2014

PETUA MENCEGAH PENUAAN SECARA SEMULAJADI | AWET MUDA MACAM CHE TA


Apa yang akan terjadi pada kulit ketika kita semakin berusia?  Ramai diantara kita takut untuk kelihatan tua, padahal tua itu pasti akan berlaku pada setiap manusia jika masih diberikan umur yang panjang olehNya.. Tetapi tidak salah untuk kita memperlahankan proses penuaan diri kita, lagi-lagi yang nak awet muda macam Che Ta tu.. Entry kali ini, saya nak share petua mencegah penuaan secara semulajadi.. takde botox-botox, takde plastic surgery ya!

Kolagen Shaklee
Proses Penuaan Secara Semulajadi yang mampu di perlahankan 
Ramai diantara kita tidak tahu yang kekuatan dan kelenturan kulit ditentukan oleh protein kolagen & elastin. Ketika terjadi penuaan, kedua serat ini akan mengalami kemerosotan. Tanda-tanda penuaan akibat melambatnya proses regenerasi tubuh yang semulajadi akan kelihatan pada usia sekitar 25 tahun, dimana pergantian sel tua oleh sel yang baru mula merosot. 

Pada usia 30 tahun akan mula muncul kedutan halus yang pertama. Selanjutnya proses penuaan semakin dipercepat pada usia sekitar 45 tahun, yang kelihatan dengan adanya perubahan hormonal dan proses lainnya yang menyebabkan kulit mula menipis. Proses penuaan menimbulkan sejumlah perubahan fungsi pada kulit.

Pemaparan radiasi ultraviolet (sinar matahari) yang berlebihan boleh mempercepat kerosakan kolagen dan elastin kulit. Akibatnya kulit menjadi berkedut, kering, kasar, kendur dan timbul bintik-bintik hitam (jeragat). Inilah yang disebut dengan penuaan kulit semulajadi. Seseorang yang mengalaminya akan kelihatan lebih tua dari umurnya. 

Colagen
Salah satu punca penuaan sebelum usia adalah kekurangan kolagen


Diantara Bebarapa Petua Mencegah Penuaan Secara Semulajadi yang Boleh Kita Lakukan
  • Hindari daripada pancaran sinar matahari (langsung mahupun tidak langsung), terutama antara jam 10.00 - 15.00. Jika keadaan memaksa kitauntuk berada di bawah sinar matahari langsung, maka gunakanlah pakaian yang melindungi tubuh (seluar panjang, kemeja berlengan panjang atau topi lebar).
  • Jika harus berada di bawah sinar matahari selama lebih dari 20 minit, maka kita perlu menggunakan losyen tabir suria dengan SPF 15 atau lebih. Bahkan meskipun cuaca mendung, kita harus tetap menggunakan pelindung tabir suria kerana 80% dari sinar ultraviolet tetap akan sampai ke tanah.

Bagaimana Untuk Mencegah Penuaan yang Membuatkan Kita Sentiasa Kelihatan Awet Muda? 


Perlukah kita melakukan pembedahan plastik atau suntikan botox untuk cecah penuaan bagi membolehkan kita kelihatan muda?  Rasanya dengan produk Shaklee, kita tidak memerlukan apa-apa pembedahan untuk mencegah penuaan.

awet  muda
Kebaikan Kolegen Powder Shaklee dalam Cegah Penuaan

Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan

awet muda shaklee
Kolagen Powder yang dihasilkan dari Sisik Ikan Merah

Tujuh bahan utamanya termasuk, ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerangkerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran.

Mencegah Penuaan
Bebaskan diri kita dari Penuaan dengan Collagen Powder Shaklee

Shaklee Collagen Powder mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran kita. Setiap hidangan dipek di dalam satu uncang untuk memudahkan kita menggunakannya secara segera pada bila-bila masa dan di mana saja. Salah satu produk Shaklee yang mampu mencegah penuaan secara semulajadi dengan pengambilan yang konsisten setiap hari. 

Jika ingin sentiasa kelihatan awet muda macam Che Ta... Ingin mencegah penuaan secara semulajdi tanpa kesan sampingan, boleh lah  mencuba Shaklee Collagen Powder.. 

 Anti Penuaan - Collagen Powder


Sekiranya anda memerlukan sebarang khidmat nasihat tentang produk Shaklee, ingin mencuba dan mendapatkan produk Shaklee, ingin menjadi ahli Shaklee, ingin menambah pendapatan dengan Shaklee, bolehlah menghubungi saya Hasmiah @ Mia melalui SMS/WhatsApp 014-6737104 atau email ke hasmiah79@gmail.com. Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee di Kota Kinabalu, Sabah. Penghantaran PERCUMA seluruh Kota Kinabalu hanya untuk anda! 


With Love,
MamaMia

No comments: