08 November 2014

Pengedar Shaklee Sepanggar, Kota Kinabalu, Sabah | KESAN KEKURANGAN VITAMIN C DAN OMEGA 3

Bila saya dah ambik suplemen, badan saya terasa ringan dan lebih bertenaga.. Paling best keyakinan saya makin bertambah, maklumlah saya dah kurang menghadapi masalah penyakit kulit seperti ekzema, lebihan lemak pun berkurangan.. Jadi bila saya berdepan dengan orang ramai pun, saya dah tak segan atau malu seperti sebelumnya.

Kesan Kekurangan Omega Guard
Kesan Kekurangan Vitamin C & Omega Guard Shaklee

Terus terang, bila saya mengamalkan pengambilan suplement atau makanan tambahan ni, penyakit pun susah nak lekat kat badan ni.. Kalau ada pun, sakit saya tu tidak lah seteruk seperti mana ketika saya belum mengamalkan pengambilan suplemen dulu.. Mustahil lah kalau saya cakap tak pernah sakit langsung sejak ambik suplemen. Ada juga saya sakit, tapi jarang-jarang lah kan.

Saya tak pernah miss amalkan Vitamin C dan Omega Guard setiap hari.. Kalau ESP pulak saya amalkan minum setiap pagi  pada waktu bekerja saja, cuma saya rajin bermasker ESP dirumah setiap malam.. Kadang-kadang kalau dah terlalu busy dan penat berkerja, ada juga saya terbabas, pastu saya akan terasa ada kekurangan dalam diri saya.. Rupa-rupanya saya terlupa ambik suplemen. Bila dah terbiasa mengamalkan pengambilan suplemen ini, secara automatik ia menjadi rutin wajib saya setiap hari.

Saya start dengan Vitamin C Shaklee dulu ya.. Vitamin C Shaklee sangat berbeza dari vitamin C yang ada dipasaran. Mengapa saya katakan Vitamin C Shaklee berbeza dengan yang lain? Ini kerana setiap tablet Vitamin C Shaklee bersamaan dengan 7.5 biji buah oren yang setiap tabletnya mengandungi 120mg bioflavonoid. Juga di kenali sebagai Vitamin C Complex yang mana ianya berkemampuan untuk meningkatkan keberkesanan Vitamin C di dalam tubuh kita.  Disamping itu Vitamin C Shaklee turut membantu melegakan inflamasi, menentang infeksi dan radikal bebas.

Vitamin C shaklee
1 Tablet Vitamin C Shaklee Sama dengan memakan 7.5 biji buah Oren


Diantara kesan-kesan kekurangan pengambilan Vitamin C yang pernah saya alami

Kulit Cepat Kering

  • Walaupun saya menggunakan losyen bagi mengelakkan kulit saya daripada kering, ianya bersifat sementara. Tak sampai pun 15 minit selepas penggunaan losyen, kulit saya akan kembali kering. Tetapi sejak mengambil dan mengamalkan Vitamin C ini sacara konsisten, kulit saya tidak lagi mudah kering.

Sistem Imun Lemah
Flu, Selesema
Sistem Imun Lemah tanpa Vitamin C
  • Tidak kira musim panas ke hujan, saya selalu mengalami masalah hidung tersumbat atau flu dan selesema. Hampir setiap pagi saya akan bersin-bersin, hidung pulak berair saja. Ini menunjukan sistem imun badan saya lemah. Namun, dengan pengambilan Vitamin C, kini telah membantu saya mengurangkan simpton flu, selesema dan hidung berair. Malah ianya semakin membaik. 

Masalah Gusi Berdarah

Masalah Gusi Berdarah kerana kekurangan Vitamin C
  • Setiap kali memberus gigi, gusi saya pasti akan berdarah. Bermacam-macam ubat gigi yang telah saya cuba dari yang murah sampailah yang mahal, tetapi masalah gusi berdarah saya masih tidak dapat diatasi. Sehinggalah saya mengamalkan Vitamin C, saya dapati masalah gusi berdarah yang saya alami sebelum ini telah berkurangan. Lagi best, sekarang ini saya tidak mengalami masalah gusi berdarah lagi.

Produk kedua yang saya amalkan ialah Omega Guard.. Kenapa dan mengapa yang mengamalkan Omega Guard? Pastinya kerana manfaat dan keberkesanan Omega Guard terhadap tubuh saya yang sangat osemmm.. Omega Guard telah membuatkan berat badan turun, ekzema saya pun berkurangan, sistem imun badan saya makin meningkat, dan terbaiknya Omega Guard ni telah membantu meningkatkan daya ingatan saya. Kandungan Asid Lemak Omega-3 di dalam setiap kapsul Omega Guard ini sangat penting untuk tubuh kita.

Kesan Kekurangan Omega Guard
Amalkan Omega Guard sebelum penyakit bertandang di tubuh kita

Diantara kesan-kesan kekurangan Asid Lemak Omega-3

  • Keupayaan daya ingatan berkurangan menyebabkan kita mudah lupa atau menjadi pelupa. 
  • Perkembangan otak dan minda kita juga akan turut terjejas dengan kekurangan asid lemak Omega-3 di dalam tubuh kita. 
  • Mudah mengalami stres dan migrain
  • Bagi wanita pula, kemungkinan mengalami masalah sengugut adalah amat tinggi
  • Sistem imun badan kita juga menjadi lemah dan mudah dijangkiti penyakit seperti flu, selesma, demam dan asma.
  • Meningkatkan kesan alahan pada kulit akibat daripada persekitaran dan pemakanan
  • Mudah mengalami sakit sendi dan tulang

Maka, pengabungan pengambilan Vitamin C dan Omega Guard ini sangat-sangat baik untuk diri kita. Apatah lagi jika ada yang  pernah mengalami masalah seperti saya. Nak kata suplemenVitamin C dan Omega Guard ini mahal? Ohhh tidak.. Jika di banding dengan keberkesanannya, ianya jauh lebih murah dengan kos perubatan di Klinik mahupun hospital.

Ingin mencuba dan mendapatkan Vitamin C dan Omega Guard Shaklee? 


Order Now


Sekiranya anda memerlukan sebarang khidmat nasihat tentang produk Shaklee, ingin mendapatkan produk Shaklee, ingin menjadi ahli Shaklee, ingin menambah pendapatan dengan Shaklee,  bolehlah menghubungi saya Hasmiah @ Mia melalui SMS/WhatsApp 014-6737104 atau email ke hasmiah79@gmail.com. Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee di Kota Kinabalu, Sabah. Penghantaran PERCUMA seluruh Kota Kinabalu hanya untuk anda ❤️❤️❤️.


With Love,
MamaMia

No comments: