29 November 2014

OH LELAKI | 9 RAHSIA LELAKI TAMPIL MENARIK & SIHAT

Keinginan untuk tampil menarik memang ada dalam jiwa setiap lelaki. Merela tentu mahukan dirinya lebih kacak dan tampan. Malah, dengan rupa yang menarik juga dapat menarik perhatian wanita.. Itulah lumrah seorang lelaki yer tak?  Bukan itu saja, kajian turut menyatakan, rupa yang menarik juga dapat membantu lelaki lebih berjaya dari segi kewangan.. perrgghhh! biar betul ni.

Info lelaki
9 Rahsia Lelaki Tampil Menarik dan Sihat
Sudah tentu terdapat pelbagai cara boleh dilakukan untuk membantu kaum adam menjadi lelaki yang lebih baik. Tetapi dalam proses ke arah itu, mungkin mereka lupa akan hal-hal penting yang mesti diberikan perhatian.. 9 rahsia lelaki tampil menarik dan sihat yang perlu lelaki-lelaki di luar sana patut tahu.

1. SENTIASA TUKAR CADAR DAN SARUNG BANTAL

Cadar dan sarung bantal adalah satu penyebab masalah kulit wajah. Apabila wajah terkena pada permukaan farik cadar dan sarung bantal, kotoran dan bakteria itu akan melekat. Ia akan menutip liang-liang roma dan keadaan ini menyebabkan terjadinya jerawat. Oleh itu gantikan cadar dan sarung bantal anda dengan lebih kerap terutama lelaki-lelaki bujang ni.

2. SYAMPU RAMBUT TIDAK LEBIH DARI SEKALI SEHARI

Sebaik-baiknya mencuci rambut sekurang-kurangnya 3 kali seminggu sahaja dan pilihlah syampu yang bersesuaian dengan rambut anda. Selepas bersyampu, pastikan menggunakan perapi walaupun rambut tu pendek. Ini bgai melembabkan dan melembutkan rambut.

3. POTONG KUKU

Kuku sering dipandang remeh oleh lelaki. Mereka hanya memotong kuku tangan apabila betul-betul panjang manakala kuku kai mungkin dirapikan sebulan sekali. Beri perhatian pada kebersihan kuku kerana is terdedah pada bakteria hampir setiap saat.

4. FLOS GIGI SETIAP HARI DAN LAKUKAN PEMUTIHAN GIGI SETIAP 6 BULAN

Untuk semyuman yang menawan, lelaki perlu rajin memberus gigi dan lakukan proses flos setiap hari. Amalan ini bukan sahaja dapat mengurangkan masalah bau mulut tetapi juga dapat menanggalkan sisa-sisa makanan yang terlekat di celah-celah gigi.

Untuk menjadikan gigi lebih putih, lelaki juga disarankan untuk melakukan proses pemutihan gigi 6 bulan sekali. Selepas seminggu melakukan pemutihan, elakkan mengambil makanan yang meninggalkan kesan di gigi seperti kopi, sos soya serta minuman beralkohol.

5. GUNTING RAMBUT SETIAP 3 - 6 MINGGU SEKALI

Setiasa tampil dengan rambut yang digunting rapi agar kelihatan kacak dan bergaya. Lelaki tidak perlu bersusah payah menghabiskan duit, sebaliknya boleh ke kedai gunting biasa yang lebuh murah harga perkhidmatannya. Murah dan cepat! Jangan lupa rapikan rambut setiap kali sebelum keluar rumah.

6. BERSENAM UNTUK BADAN TEGAP

Sukan atau bersenam sudah sebati dengan karakter lelaki. Jadi, tiada apa yang perlu dirisaukan kerana majoriti mereka memang mengamalkan gaya hidup sihat. Bagaimanapun, bagi lelaki yang kurang memberi perhatian pada senaman, sudah tiba masanya untuk anda mengubah cara hidup kerana ia adalah cara yang paling berkesan untuk tampil menarik dan sihat.

7. BERCUKUR SELEPAS MANDI

Hampir semua lelaki perlu bercukur. Perapian misai dn janggut perlu agar penampilan menarik dan kemas. Jangan sesekali bercukur tanpa krim yang betul kerana ia boleh mencederakan kulit. Selepas bercukur, aplikasikan after shave yang bertujuan mengurangkan kerengsaan.

8. MINUM AIR 8 GELAS SEHARI

Kekal terhidrat membuatkan lelaki lebih sihat dan mengurangkan gars garisan kedutan di muka. Menghirup air secara perlahan-lahan dan bukannya gelojoh juga amat bagus. Selain itu, pengambilan kafein dan alkohol perlu dikurangkan kerana kedua-dua bahan ini adalah diuertik yang membuatkan kulit mudah pucat, kulit kering dan menampakkan garis-garis halus. Imbangkan pengambilan air dengan meminum satu gelas 8 aun air bagi setiap minuman kafein yang telah diambil pada awalnya

9. DAPATKAN TIDUR YANG CUKUP

Tidur yang cukup tidak hanya bermanfaat bagi kesihatan tubuh, tetapi membuatkan penampilan lelaki kelihatan lebihk kacak dan segar. Maka, lelaki juga perlu mengambil sekurang-kurangnya 7 ke 8 jam masa untuk tidur bagi memperbaiki badan yang sudah seharian bekerja. Jika tidak, ia bakal menampakkan kesan-ksean seperti mata merah, kulit lebih berkedut dan kelihatan seperti zombie.


BAGAIMANA SUPLEMEN SHAKLEE BAGI LELAKI MEMBANTU MEMBUATKAN LELAKI TAMPIL MENARIK DAN SIHAT? 

Pengambilan suplemen atau makanan tambahan juga sangat penting bagi lelaki yang ingin tampil menarik dan sihat. Diantara suplemen Shaklee yang mampu membantu lelaki tampil menarik dan sihat ialah:-

Tip Sihat lelaki
Set Kesihatan Shaklee bagi Lelaki 
  • Omega Guard membantu memperbaiki aliran darah dan menghalang pengecutan salur darah. Juga membantu kesihatan prostat. Selain itu, mampu memberikan kecergasan minda dan kesihatan menyeluruh pada tubuh. Teruskan klik KELEBIHAN OMEGA GUARD
  • Vita-E Complex mampu melindungi jantung, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan kemampuan reproduktif bagi lelaki. Selain itu ianya juga mampu membantu meningkatkan kelestetarian tenaga dalam membekalkan oksigen yang lebih.
  • Zinc Complex adalah amat diperlukan oleh lelaki dari remaja sehinggalah ke umur tua. Ini kerana zinc di dalam prostat lelaki adalah 10 kali ganda dari organ lain. Zinc memainkan peranan penting didalam seks lelaki. Juga membantu mengatasi masalah rambut gugur.

Berminat mencuba suplemen Shaklee untuk tampil lebih menarik dan sihat? Jangan malu jangan segan, klik ada ajer disini..

 Set Lelaki


Sekiranya anda memerlukan sebarang khidmat nasihat tentang produk Shaklee, ingin mencuba dan mendapatkan produk Shaklee, ingin menjadi ahli Shaklee, ingin menambah pendapatan dengan Shaklee, bolehlah menghubungi saya Hasmiah @ Mia melalui SMS/WhatsApp 014-6737104 atau email ke hasmiah79@gmail.com. Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee di Kota Kinabalu, Sabah. Penghantaran PERCUMA seluruh Kota Kinabalu hanya untuk anda! 


With Love,
MamaMia

No comments: