07 November 2014

PENGALAMAN SAYA KURUS, CANTIK DAN SIHAT BERSAMA SHAKLEE | MY SHAKLEE EFFECT

Selama hampir setahun saya mengenali dan mengamalkan Shaklee, macam-macam experience dan benefit jugalah yang saya dapat.. paling best lebihan lemak saya berkurangan sejak mengamalkan suplemennya.. nak tau suplemen apa yg saya amalkan? tentunya Lecithin, Alfalfa & Omega Guard, memang debommmm.

Testimoni kurus
Saya yang sekarang dan selamanya..

Ketiga-tiga suplemen inilah yang pertama saya amalkan ketika mula-mula join Shaklee tahun lalu.. Itupun setelah saya lihat kesan positif mak saya mengamalkan suplemen Shaklee set darah tinggi.. Mak saya pulak jadi testimoni pertama saya sebelum saya mencubanya sendiri. Bertuah punya anak, mak sendiri pulak yang jadi testimoni, hahaha..

Saya amalkan pengambilan suplemen tu secara konsisten setiap hari tak pernah miss.. Lecithin sehari 9 biji, Alfalfa 9 biji, Omega Guard 3 biji, ada 21 biji suplemen oooo saya kena telan sehari.. Mula-mula tu macam mabuk jugalah saya telan suplemen-suplemen ni, terutama Omega Guard tu pasal bila dah telan boleh pulak tersendawa bau ikan busuk... uweekkkk! memang saya tak tahan.

Tak kan nak stop ambik Omega Guard pulak kan? So, saya tukar cara pengambilannya, sebelum ni semua suplemen ni saya ambik selepas makan.. Maka, Omega Guard je saya tukar dan amalkan pengambilannya sebelum makan.. Yeaahhhh!! Akhirnyaaaa sendawa bau Ikan busuk tu tak keluar lagi dari mulut saya.. I did it.. Rupa-rupanya pengambilan suplemen ni bergantung pada diri kita sendiri.. Bila cara pengambilan tidak sesuai, kita boleh twist ikut cara kita gak. 

Dalam tempoh kurang 3 bulan mengamalkan suplemen set kurus shaklee, berat asal saya 60++kgs, turun ke 55kgs.. Penurunan 5kgs tu.. nampak 5kgs tu macam sikit kan, tapi kerana 5kgs itulah badan saya dah kurus dan cantik sekarang.. Sikit-sikit lama-lama kita slim melim la,  mana ada yang terus turun berpuluh-berpuluh kilogram yer tak.

Pengalaman saya kurus, cantik dan sihat dengan shaklee
Testimoni saya sendiri sebelum mengamalkan suplemen Shaklee dan selepas

Itu pengalaman saya buang lemak-lemaksss saya dan kurus dengan suplemen Shaklee.. Ni saya tambah satu story lagi pengalaman saya dapat kulit cantik dan putih sikit dengan suplemen Shaklee ni. Maklumlah saya ni mengalami masalah kulit sensetif dan agak gelap gitu, senang cakap kulit hitammmm... hitam manis la.

Bila tersilap makan jer, confirm kulit saya akan naik ruam-ruam dan bintik-bintik merah, tak kisah kat bahagian badan ke muka semua kena.. mau tak risau! dari krim ke lotion yang murah ke mahal semua saya cuba.. hilang kejap jer pastu datang balik, gatal-gatal kat bahagian kulit tu takya cakap la.. Saya jer yang rasa kesengsaraan nya. 

Nasib baiklah saya jenis yang suka mencuba dan tidak berputus asa.. Habis ESP Shaklee tu saya buat masker dah lulur satu badan. Hampir setiap hari bermasker dan berlulur ESP, putih melepak jer muka saya macam opera cina bila tempek ESP. Tak kisahlah hantu cina ke hantu pocong, janji kulit saya tak gatal. Dalam masa sama saya amalkan minum ESP 2kali sehari, plus Vitamin C saya tak penah miss jugak. 

Bukan nak buat-buat story atau saja nak melariskan produk Shaklee, dalam tempoh kurang seminggu bertempek ESP kat muka, hasilnya memang sangat osemmmm.. ruam-ruam & bintik-bintik beransur hilang, malah kulit saya cantik dan semakin cerah gitu.

Cantik dan Kurus dengan ESP
Testimoni saya sendiri atasi masalah kulit dengan ESP Shaklee

Hingga kini saya masih mengamalkan pengambilan ESP ni, begitu juga dengan Vitamin C dan Omega Guard.. ketiga-tiga suplemen ni memang TERBAIK untuk masalah kulit atau Ekzema yang saya alami.. Saya pengidap Ekzema tau, lupa nak bagitau tadi.. Walaupun begitu saya masih menjaga pemakanan yang saya ambil setiap hari.. Cuma kurang berpantang makan sangat seperti sebelumnya.. Kan suplemen Shaklee dah ada.. nak kurus? nak cantik? nak sihat? Semua pilihan di tangan kita sendiri. 

Ini jela serba sedikit coretan pengalaman saya kurus dan cantik dengan suplemen shaklee.. Kalau diikutkan hati ni, banyak lagi story nak kongsi, tapi cukuplah yang ini dulu.. Lain story kita buat kat lain entry la pulak ya.. Teruskan follow blog saya kalau nak tahu story menarik saya lagi selepas ini.

Ingin kurus dan buangkan lebihan lemak-lemak jahat? Inginkan kulit sihat seperti saya? Jangan tunggu lama-lama, meh order..

 Set Kurus Cantik


With Love,
MamaMia

No comments: